محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
تقریباً اوایل سال 93 بود که بحث بلک لیست (خط های که پیام تبلیغاتی خود را قطع نموده اند) مطرح شد و تمام خطوط به دو دسته تقسیم شدند:
1- خط سفید 2- خط سیاه
در خط سیاه ارسال پیامک فقط برای شماره های که پیام تبلیغاتی خود را از طریق اپراتورهای کشور قطع نکرده اند ارسال می شود و خطوطی که پیام تبلیغاتی خود را بسته اند عملاً ارسال پیامک ناممکن می باشد وبعبارتی دیگر ارسال موفق پیامک به تمامی خطوط به مشکل برخورده و بازدهی مؤثر در اطلاع رسانی را ندارد؛ مثلا برای شهری مثل آران و بیدگل که 21500 شماره دارد اگر از خط سیاه استفاده کنید فقط7500 پیامک موفق ارسال می شود! یعنی بازدهی به حداقل ممکن می رسد ولی در خط سفید این مشکل برطرف شده و پیام های تبلیغاتی حتی برای کاربرانی که پیام تبلیغاتی خود را قطع یا به اصطلاح بسته اند ارسال می شود؛ این خطوط تحت شرایط خاص فعال می شود که شرکت کلیک سامانه از سال 93 با فعال کردن چند خط خدماتی تبلیغات با بازدهی 100 درصدی را برای مشتریان خود رقم زده است.